První kontakt dítěte s nábytkem je velmi důležitý a do jisté míry určuje, jak nábytek dítě v budoucnu používá. Dbejte na to, aby první kontakt vašeho dítěte s nábytkem proběhl správně a vaše dítě si osvojilo správný postup jak nábytek používat. Pak už se budete moci jen radovat z toho, jak to celé dobře funguje. Hodně inspirace lze najít v systému Montessori pedagogiky.
Jak na to:
Batolátku ukážeme nábytek a navedeme jej k posazení na židličku. Snažíme se zamezit lezení po nábytku. Pokud dítě po nábytku leze, máme vyzkoušeno, že to není nebezpečné, protože nábytek je nízký a hodně stabilní. Rozhodně je ale dobré vést dítě k tomu, aby nábytek používalo výhradně k sezení nikoliv k lezení.
Když dítě sedí, pomalu mu ukážeme, že po usazení si oběma rukama může stůl přitáhnout za hranu stolové desky k sobě a začít třeba svačit. Pokud chce dítě odejít, ukážeme mu, že stolek může oběma rukama odsunout a tím si vytvoří prostor pro opuštění židličky. Zvláště u nechodících, pouze lezoucích batolátek, je to důležité.
U větších dětí se tento princip používání nábytku postupně mění a jak děti rostou, začínají nábytek používat standardním a obvyklým způsobem.
Ukázka používání nábytku od dospělé osoby obvykle stačí batoleti jednou, dvakrát. Děti si správné používání obvykle velmi rychle zapamatují. Pokud dítě správné používání zapomene, nebo uplatňuje svou kreativitu v používání šplháním po stole, je potřeba znovu děťátku ukázat, jak se může správně a bezpečně usadit a přisunout si stůl.
Mnoho radosti při používání nábytku vám přeje mimimo.
Pro zdravé sezení dětí je potřebný kontakt chodidel se zemí.
Pokud jej dítě nemá, snaží se získat oporu pro nožičky tím že se natahuje a křiví si páteř.
Ergonomický design přátelský k dětem díky čtyřem nastavitelným polohám – během toho jak dítě roste je vždy zajištěna vhodná poloha sezení.
Unikátní systém rostoucího nábytku dítěti umožňuje: